Fotografia reklamowa – plakaty

Mimo że plakaty “czyhają” na nas niemal na każdym rogu, to czasami myśląc o nich, nadal mamy przed oczami obrazki z gazet dla nastolatków i papierowe zdjęcia wieszane na ścianach.

Teraz plakaty pełnią o wiele ważniejszą rolę i nie są tylko dekoracją pokoju czy mieszkania, ale także formą reklamy czy też formą artystyczną, będącą nośnikiem informacji między twórcą a odbiorcą.

Cel plakatu reklamowego

Jak sama nazwa wskazuje – plakat reklamowy reklamuje, a więc zachęca do kupna danego przedmiotu lub skorzystania z konkretnej usługi.

Aby plakaty mogły spełniać swoją funkcję, muszą one oddziaływać na uczucia odbiorców lub skłaniać ich do myślenia, zastanowienia się nad czymś. Powinny być więc odpowiednio zaprojektowane, a w przypadku plakatów z fotografiami: zdjęcia powinny być odpowiednio wykonane.

Plakaty reklamowe możemy zobaczyć najczęściej na przystankach autobusowych, w kinach, na dużych bilboardach w centrum miasta lub w miejscach wydarzeń kulturalnych.

Takie plakaty są środkami masowego przekazu i zazwyczaj przedstawiają chwytliwe krótkie hasło w połączeniu z odpowiednią grafiką lub zdjęciem. W tym ostatnim przypadku mówimy więc o fotografii reklamowej, wykorzystanej na plakatach.

Rodzaje plakatów reklamowych

W kategorii plakatów reklamowych mieści się kilka podkategorii, do których zaliczają się między innymi:

  • plakaty koncertowe;
  • plakaty produktowe;
  • plakaty sklepowe.

Pierwszy typ plakatów znaleźć możemy zazwyczaj w pobliżu planowanego wydarzenia lub w miejscach publicznych, gdzie pojawia się najwięcej ludzi.

Reklamy tego rodzaju promują dany zespół i zapowiadają konkretne wydarzenie muzyczne, zazwyczaj ze zdjęciem zespołu.

Pozostałe dwie kategorie to reklamy, które najczęściej wykorzystują profesjonalne zdjęcia wykonane w odpowiedni sposób tak, aby zachęcić potencjalnych klientów do kupna danego produktu.

Takie fotografie z krótkimi hasłami znaleźć możemy w każdym markecie lub mniejszym osiedlowym sklepie.